در این مقاله سعی داریم تا مبحث ریپورت رو کاملا براتون باز کنیم به دور از هرگونه حاشیه و شایعه!
اگر جزو ممبر های تلگرام باشید قطعاً اصطلاح ریپورت شدن به گوشتون خورده برای مثال در یک گروه گپ یا درسی هستید و یکی از اعضای گروه قصد چت با شما در فضای خصوصی (پی وی ) رو داره و به شما میگه من ریپورت هستم و نمیتونم بهت پیام بدم ، لطفا شما به من یک پیام بده !

 

ریپورت چیست ؟

وضعیتی است که تلگرام شمارو بخاطر یک سری دلیل هایی که در ادامه میگیم به عنوان تنبیه ، محدود میکنه در پیام فرستادن به اشخاص ناشناس و یا کسانی که شماره ی شمارو به عنوان مخاطب ذخیره ندارند.
وقتی شما این محدودیت رو داشته باشید همچین حالتی برای شما پیش میاید :

 

 

 

چه بلایی بر سر اکانت من اومده؟

 

طبق گفته ی سایت تلگرام ، جستجوی آیدی در تلگرام به منظور پیدا کردن دوستان جدید نیست . چون کاربر ها دوست ندارن پیام از طرف اشخاص ناشناس دریافت کنند و شما باید فقط به کسانی که انتظار دریافت پیام از شمارو دارند پیام بدید. حتما دیدید که وقتی یک نفر برای اولین بار به شما پیام میده یک گزینه ی قرمز رنگ در بالای صفحه ی چت ظاهر میشه تحت عنوان “Report spam ” که به معنی گزارش هرزنامه میباشد .
هرزنامه یا اسپم (به انگلیسی: spam) سو استفاده کردن از سیستم انتقال پیام است (شامل اکثر وسایل انتشار رسانه‌ای، سیستم‌های تحویل دیجیتال) که به پیام‌های گروهی و ناخواسته اطلاق می‌گردد.ویکی‌پدیا، دانشنامه آزاد

 

فرق اسپم و بلاک :

فرق زدن گزینه ریپورت اسپم با بلاک کردن اینه که پس از گزارش اسپم دادن کماکان میشه به گفت و گو ادامه داد ، بر خلاف بلاک که دیگر نه شما و نه طرف مقابل نمیتوانید پیامی را رد و بدل کنید تا زمانی که آنبلاک کنید.

 

دلایل ریپورت شدن :

به دلایل زیادی کاربر ها همدیگه رو اسپم میکنند از جمله مزاحمت ، شوخی ، دعوا ، به قصد ریپورت شدن طرف مقابل و …
همچنین ادمین گروه ها هم میتونند افرادی که پیام های جفنگ رو در گروهشون پست میکنند رو اسپم کنند.
دلیل های دیگری هم میتونه باعث ریپورت شدن بشه از جمله اد کردن افراد به گروه ها و کانال ها بصورت ناخواسته و یا فرستادن یک پیام ثابت برای گروه ها و اشخاص ناشناس به کرار .
وقتی گزینه ریپورت اسپم زده بشه یک گزارش بررسی هرزنامه به تیم تلگرام ارسال میشه و در صورت تشخیص تلگرام به فعالیت غیر متعارف ، اکانت محدود میشه.
نکته : شاید در گروه ها دیده باشید که شخص تقاضای فرستادن ده تا استیکر در خصوصی را میکند تا از ریپورتی رها شود.
این حرف شایعه ای بیش نیست و تلگرام به هیچ وجه اشاره ای به چنین موضوعی نکرده است .

 

تا کی اکانت من ریپورت میمونه ؟

اگر برای بار اوله که همچین محدودیتی برای اکانتتون پیش اومده و به اصطلاح ریپورت شده اید احتمالاً طی چند روز آینده این محدودیت برداشته میشود ولی اگر برای بار دوم و سوم است مدت بیشتری طول میکشه و در صورت تکرار ریپورت شدن ممکنه برای همیشه ریپورت بمونید …
اگر میخواهید دقیقا از زمان رفع محدودیت اکانتتون مطلع شید و یا برای مثال اکانت شما اشتباهاً ریپورت شده باشد تقاضای بررسی توسط تلگرام و… رو دارید تلگرام یک ربات رسمی مُختص کار های اسپم ساخته :

SpamBot

از طریق این ربات میتونید امور مربوط به ریپورتی خودتون رو مطابق عکس های زیر دنبال کنید.

خرید ممبر کانال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:ممبرساز